maandag 1 juli 2013

Jij bent er voor de kinderen, wij zijn er voor jou.

Als gastouder vervul je een belangrijke taak in de ontwikkeling van een kind. Zeker als je langere tijd in een gezin komt, maak je veel van de ontwikkeling mee. ViaViela wil jou graag op de hoogte houden van nieuws en tips voor de opvoeding van je opvangkind. Om deze reden schrijf ik vanaf vandaag elke twee weken een blog over opvoeding op viaviela.blogspot.nl, speciaal voor gastouders.

Het mooiste is natuurlijk als ik kan inspelen op situaties waar onze eigen gastouders mee te maken hebben. Vraag jij je weleens af hoeveel tussendoortjes acceptabel zijn op een dag, hoe je moet ingrijpen bij ruzies en of je überhaupt moet ingrijpen? Vraag het mij. Dan ga ik niet alleen bij mezelf te rade, maar ook op onderzoek uit. Er zijn namelijk veel verschillende zienswijzen en theorieën over opvoeden en het verzorgen van kinderen. Ik wil voor jullie de zaken van verschillende kanten belichten, door experts te interviewen en literatuur te onderzoeken. Als het onderwerp zich ervoor leent kunnen er zelfs workshops georganiseerd worden. Door jezelf te ontwikkelen, help je mee aan de ontwikkeling van je opvangkind!

Heb je een onderwerp waar je meer over zou willen weten, of heb je een vraag over de opvoeding van je (opvang)kind? Laat het me dan weten door een reactie te plaatsen of door een bericht te sturen naar pedagogiek@viaviela.nl. Wie weet lees je jouw onderwerp de volgende keer terug in de blog! Uiteraard worden alle vragen vertrouwelijk behandeld.

Eva van Eekelen is orthopedagoog en werkzaam bij ViaViela als pedagogisch beleidsmedewerker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten